Nekouč.cz - váš průvodce na cestě životem

9 let mezi českými manažery a majiteli firem

Důležitými životními změnami samozřejmě neprocházíme jen my lidé, ale i firmy potažmo jiné organizace. Díky práci pro svoji firmu jsem měl možnost se již od roku 2007 potkávat s manažery, majiteli ale i řadovými zaměstnanci firem, které prošly nějakou radikálnější změnou. Pokaždé se jich přitom ptám na totéž – proč a jak k té změně došlo, jak se s ní vyrovnali a co se ve firmě změnilo poté, co úspěšně implementovali nové procesy a na ně navázané IT nástroje. Za těch 9 let už jsem slyšel stovky příběhů firem všech velikostí a typů. Všechny ale měly jedno společné. Jak mi kdysi řekl manažer jednoho z největších prodejců autodílů v ČR – každá změna je z poloviny na samotném top managementu. A dlužno dodat, že top management či případně vlastník při ní skutečně často zůstává osamocen.


Přitom úspěšné zvládání a dokončování změn, schopnost plnit stále ambicioznější plány, či rozvíjet vztahy se zákazníky stojí a padá se zaměstnanci a manažery firmy. To, jak se to zaměstnancům daří, se odvíjí od toho, jak se cítí nejen v práci, ale i doma, i od toho, jaké jsou jejich "měkké dovednosti." Právě lidský kapitál je dnes často to jediné, co firmu odlišuje od konkurence. Často je to také její hlavní, ne-li jediná, konkurenční výhoda. Často přitom stačí jen malá změna v jedné oblasti, která jak efekt motýlích křídel přinese radikální změnu a přínos v těch ostatních. Investujte do svých zaměstnanců, ať už čas či peníze, a oni to vaší firmě budou vracet každý den. Neinvestujte do nich, a pokud nejsou v pracovním, ale třeba i osobním, životě spokojeni, jejich produktivita bude stagnovat a časem odejdou.


A právě s investicí do vašich zaměstnanců vám dokážu pomoci...

Interaktivní workshopy pro firmy a semináře

Interaktivní workshopy nabízejí skupinám zaměstnancům rozvoj konkrétních dovedností a kvalitativní posun v určitých oblastech v intenzivní jednodenní formě. Jsou určeny pro 5 až 10 účastníků. Byť jsou vždy připraveny na konkrétní témata (více o nich se dozvíte po kliknutí na odkaz), jsou vždy upravovány na základě krátké konzultace (obvykle e-mailem či telefonem) na míru potřeb dané společnosti. Workshopy obvykle trvají 6 až 7 hodin, včetně potřebných přestávek, a zahrnují intenzivní práci na osobním rozvoji každého účastníka.

Tříhodinové semináře tematicky odvozené od interaktivních workshopů jsou ideální formou, jak rychle a stručně obohatit větší množství zaměstnanců o praktické informace a dovednosti v určité oblasti (více se o nich dozvíte po kliknutí na odkaz). Míra zapojení účastníků je zde oproti workshopům velmi nízká. Jde hlavně o předání důležitých a zajímavých informací pro rozvoj zaměstnanců. I tak zde je zde zachován prvek individuální práce každého účastníka. Semináře trvají obvykle okolo 3 hodin a může se jich účastnit i větší množství zaměstnanců.


Vše o workshopech pro firmy najdete >>zde<<


Reference:


Workshop na téma zvládání stresu přinesl mně i mému týmu řadu cenných informací o tom, jak vlastně funguje náš mozek a jak sami ke svému stresu občas přispíváme. Líbilo se mi, že součástí workshopu byla i řada praktických cvičení, nácviky relaxačních technik i zajímavé tipy, jak si poradit se stresem. Mně i můj tým oslovil i příjemný a zajímavý projev Martina, který workshop vedl.“
David Duroň, O2 TV Director, O2 Czech Republic a.s.


„Absolvoval jsem již mnoho školení na prodejní dovednosti, ale toto bylo opravdu jiné. Workshop o mezilidské komunikaci nás zaujal svým obsahem i řadou zajímavostí o tom, jak vlastně funguje komunikace uvnitř našeho mozku. Martin nám zprostředkoval úplně jiný pohled na komunikaci a mně i mým kolegům poskytl prostor k zamyšlení nad některými stereotypy i provozní slepotou, se kterou se občas potýkáme. Díky řadě praktických příkladů a bohaté interaktivní části jsme měli možnost si řadu věcí sami vyzkoušet a uvědomit. Martin vás vtáhne do děje, praktické příklady pak vidíte každý den.“
Vojta Vavřina, Dealer principal, Harley-Davidson Praha


Workshop „Jak na změny“ hodnotím jako interaktivní a inspirativní. Vřele doporučuji – vhodné pro start změn v podniku a jako startup workshop s následným detailním a úzkým zaměřením na konkrétní situaci a změny v podniku.“
Radek Doubek, Managing Director a Chief Financial Officer pro Česko, Slovensko a Rumunsko ve společnosti Alcatel-Lucent Czech (nyní Nokia)


„Martin Zikmund připravil pro Elite Bloggers několikahodinový workshop o mezilidské komunikaci, který předčil má očekávání. S Martinem jsem absolvovala jedno soukromé sezení, které bylo milé a pro mě osobně velice přínosné. Martin ale bravurně zvládl udržet pozornost i větší skupiny lidí a aktivně pracovat téměř se všemi účastníky workshopu. Blogerkám v prezentaci srozumitelně vysvětlil, jak funguje lidský mozek a proč reagujeme na určité životní situace tak, jak reagujeme. Workshop nám v hlavě zanechal hodně podnětů, o kterých přemýšlíme v každodenním životě. Není to tedy jen těch pár hodin, kterých strávíte na workshopu, je to mnohem víc, co ve vás samotných dokáže Martin naťuknout.“
Tereza Salte, generální manažerka Elite Bloggers


Individuální rozvojové programy

Individuální rozvojové programy jsou vhodné pro zaměstnance, kteří vnímají své rezervy a přejí si na nich pracovat. Jsou přímo zaměřené na rozvoj konkrétních dovedností (více o nich se dozvíte po kliknutí na odkaz) u daného manažera či seniorního zaměstnance. Práce obvykle probíhá intenzivní formou hodinových setkání s týdenní frekvencí.


Vše o individuálních rozvojových programech najdete >>zde<<

Individuální konzultace pro manažery a vlastníky firem

Individuální konzultace jsou vhodné pro manažery a majitele firem, kteří hledají někoho, kdo bude jim i jejich zaměstnancům rádcem, průvodcem a důvěrníkem. Individuální konzultace nabízejí prostor pro reflexi aktuálních témat ve firmě i v osobním životě, poskytnutí nového pohledu nezatíženého provozní slepotou a ve vybraných odvětvích v případě zájmu také mentoringu.


Podobně jako u individuálních rozvojových programů při nich uplatňuji kombinaci koučovacích a terapeutických technik. Díky kombinaci manažerského, technického a psychologického vzdělání, mnohaletých zkušeností ze všech těchto tří oborů, osobní znalosti prostředí několika stovek českých firem nejrůznějších velikostí a oborů a 15 letům praxe v prostředí korporací i malých a středních firem však dokážu nabídnout i relevantní odborné vstupy. Ve vybraných oblastech a typicky v prostředí start-upů mohu přijmout také roli mentora.


Vše o individuálních konzultacích najdete >>zde<<

Reference:


„S Martinem intenzivně spolupracujeme už tři roky. Využívám jeho služeb zejména pro konzultace v oblasti firemní a produktové strategie, mezinárodní expanze mých dvou firem a také při vyjednávání s potenciálními obchodními partnery. Na Martinovi oceňuji zejména jeho hluboké odborné znalosti z celé řady odvětví i jeho analytické schopnosti. Spolupráce s ním nám pomohla vyhnout se řadě nesprávných rozhodnutí a chyb. Oceňuji i jeho schopnost proaktivně přicházet s novými nápady a jeho interpersonální dovednosti.“
Jiří Benda, majitel společnosti, BENDA TRADE s.r.o.